دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
- الإثنين 21 شوال 1445
- Mon 29 Apr 2024

برخیز  و نگر « جوان» مارا                « آراسته» کن جهان ما را

مجموعه مقالات همایش بين المللي بحران كرونا و مسئوليت هاي حقوقي و اخلاقي مربوط به رعایت سلامت همگاني، جلد دوم: كرونا و مسئوليتهاي حقوقي در ابعاد بين المللي

  • سه شنبه, 11 بهمن 1401 21:45
  • منتشرشده در کتابها
  • بازدید 57 بار

شیوع ویروس کرونا (کووید 19) از اواخر سال 1389 جهان را در یکی از بزرگترین شوک های تاریخی فروبرد و رکوردزنی مبتلایان و مرگ و میر ناشی از آن، بشریت را با یکی از بی سابقه ترین فجایع انسانی مواجه ساخت. پیامدهای روحی و روانی، فرهنگی و اخلاقی، مذهبی، حقوقی، سیاسی و اجتماعی گسترده این ویروس،گروههای مرجع بسیاری را به پاسخگویی فراخوانده و با چالش مواجه ساخته است. پزشکان و مجموعه کادر درمانی، دولتمردان، حقوقدانان، فقیهان، روانشناسان، جامعه شناسان و بسیاری از نخبگان دیگر. در این راستا پرسشهای فراوانی وجود دارد که صاحبنظران هر رشته باید به آنها پاسخ درخور دهند.

کتاب حاضر رهاورد برگزاری کنفرانس بین المللی «بحران کرونا و مسئولیتهای حقوقی و اخلاقی مربوط به رعایت سلامت همگانی» است که با مشارکت استادان و صاحبنظران فقهی و حقوقی و طرح دیدگاههای گوناگون د رقالب ارائه مقالات و سخنرانیها صورت گرفت. با عنایت به این که کنفرانس ها و همایش ها به دنبال طرح یافته های جدید علمی و یا دستیابی به راه حل هایی جهت رفع معضلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و یا سیاسی هستند، این اثر (که در دو جلد سامان یافته است) می تواند منبع مناسبی برای پژوهشگران در خصوص موضوع یاد شده باشد.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن